Spår hard kamp om sportsrettar: – NRK må finne på noko
NRK må skaffe seg fleire alliansar i kampen om TV-rettar på vintersport, meiner medieleiar. Frå NRK-hald blir det peika på store meisterskapar først.
Sist veke vart det kjent at Viaplay og TV 2 frå 2026/27-sesongen skal rå over den største TV-pakken til Det internasjonale ski- og snøbrettforbundet.
Deler på rettane
NRK og TV 2 skal framleis dele på rettane til renn i Norge, men Kampanje-redaktør Knut Kristian Hauger trur nå statskanalen fell litt tilbake frå konkurrentane sine.
– Det er jo overraskande at NRK for andre gong blir utmanøvrert når den store FIS-pakken blir seld, seier Knut Kristian Hauger til NTB.
Han er redaktør i Kampanje og følgjer den norske TV-kabalen tett.
– Sist gong skapte det store bølgjer i TV-bransjen i Norge, for då mista jo NRK nesten halvparten av vintersporten sin til Viaplay. Då vart det mykje bråk. Nå mistar ingen noko på det, men NRK er igjen sett på sidelinja i kampen om desse internasjonale skirettane.
NRK har per nå rettane til Ski Classics og NM på ski. Samtidig delar dei som nemnt på rettane for dei nordiske greinene (langrenn, hopp og kombinert) og alpint i Norge og dessutan skiskyting internasjonalt, alt med TV 2.
Meisterskap først
Runar Østmo er rettssjef i NRK. Statskanalen skal om kort tid sende renn frå VM i Trondheim og dessutan OL i 2026. Dei rettane betyr mykje.
– Vi vil alltid vere interesserte i gode rettar. I prioriteringa vår er dei store meisterskapane viktigare enn den store verdscup-pakken til FIS, men NRK satsar framleis stort på vinteridrett. Saman med TV 2 produserer og viser vi Skiforbundets arrangement på norsk jord, og dessutan at vi har all verdscup og VM i skiskyting fram til 2030. På kort sikt gler vi oss til å visa ski-VM i Trondheim i år og OL i Milano/Cortina i 2026.
Hauger og Østmo peikar begge på aukande pris på sportsrettar. Samtidig meiner Hauger det er viktig å vera påskrudd.
– Det er dyrt, og NRK må nok også prioritere. Og så er det jo det andre aspektet, som er at Viaplay no synest å vera i ein posisjon som gjer at dei kan velje samarbeidspartnarane sine. Her har dei openbert valt TV 2 som ein partnar. Det er noko nytt som NRK må forhalda seg til, seier Hauger og legg til:
– Det blir spennande å sjå korleis NRK angrip rettspakken med renna i Norge. Kanskje dei ser at dei nå må ta heile den pakken åleine for å stå sterkare.
– Må finne på noko
Østmo ønskjer ikkje å kommentera rundt uavklarte TV-pakker, men seier dette til NTB:
– Sportsrettar kostar mykje pengar, og nokre rettar har lenge vore utanfor rekkevidda og budsjetta vår. Oppgåva vår er å sikre relevant og attraktivt innhald til publikum innanfor rammene våre. Det har vi lykkast bra med, ikkje minst gjennom å samarbeida med ulike aktørar som TV 2, Viaplay, Warner Bros., Discovery og Amedia.
Hauger er likevel klar:
– NRK må finne på noko for å slå tilbake.