
Nye lesar-tal: Lojale lesarar gir stabile opplagstal – men fleire droppar papir
Tal for andre halvår 2024 viser stabile opplagstal for avisene, men mange fleire lesarar vel nå heildigitale abonnement. Blant vekeblada er Hjemmet størst.
Totalopplaget for norske aviser var på 2,6 millionar i andre halvår av 2024, uendra frå same periode året før. Det heildigitale opplaget aukar med 8,3 prosent, ifølgje ei pressemelding frå Mediebedriftenes landsforbund (MBL).
70 prosent heildigitalt
Abonnement som omfattar både papir og digital tilgang, gjekk tilbake 14,4 prosent, medan det reine papiropplaget fall heile 18,1 prosent.
– Overgangen frå papir til digitalt går føre seg for fullt over heile landet, og avisene får brukarane med seg i ein marknad prega av stor konkurranse om folks tid og pengar, seier administrerande direktør Randi S. Øgrey i MBL.
70 prosent av det totale avisopplaget nå er heildigitalt, medan 27 prosent abonnerer på både nett og papir. Det reine papiropplaget er på fattige 3 prosent.
Rekordmange aviser
Det blir rapportert opplag på til saman 252 avistitlar for andre halvår 2024, og det er fleire enn nokon gong, ifølgje MBL. Av desse kan 102 aviser gle seg over ein auke i opplaget, medan 141 går tilbake.
Endringa frå papiravis til berre nettavis går gjerne litt gradvis. I fjor kutta 20 aviser talet på utgivingar på papir, medan dei siste tre åra har 59 aviser endra frekvens.
For første gong er meir enn halvparten av abonnementa heildigitale, viser statistikken frå MBL.
Dei nasjonale avisene leier an med ein nettdel på 83 prosent. Hos dei minste går veksten naturleg nok raskast sett i prosent. Hos lokalavisene med opplag under 4000 auka nettdelen med 10 prosentpoeng det siste året og er nå på 56 prosent.
VG+ opplagsvinnar
VG+ vart opplagsvinnaren i andre halvår i fjor med nesten 25 600 nye abonnentar. Dei nasjonale avisene auka samla sett med 0,7 prosent – mykje takka vere nettopp VG. Finansavisen auka med over 8000 og hamna på topp hos nisjeavisene.
Stavanger Aftenblad hamna på tredjeplass med nesten 2 500 abonnentar. Saman med Fædrelandsvennen, Adresseavisen og Bergens Tidende utgjer Aftenbladet regionavisene, som auka med 1,2 prosent.
Nationen mista rundt 1000 abonnentar, medan Aftenposten opplevde ein nedgang på rundt 4600, det same som Dagbladet+.
Vi las 25 millionar blad
I heile fjor vart det selt 25,2 millionar magasin, ein nedgang frå 27,8 millionar året før. Opplaget omfattar 33 titlar, tre færre enn året før. Nedgangen råkar alle titlane.
Den største magasinkategorien er framleis vekeblad for vaksne kvinner – og Hjemmet er sjølve dronninga. På dei neste plassane kjem Se og Hør Tysdag og Vi over 60. Etter denne kategorien kjem Bolig og interiør og Aktualitet og TV. Til saman utgjer desse tre kategoriane meir enn 70 prosent av magasinopplaget.
Opplaget for norske magasin er på 776 000 og fall 9,8 prosent frå 2023 til 2024.